top of page

Na żywo ale w studio.

Zdjęcie autora: Szymon SwobodaSzymon Swoboda

Świat się nieustannie zmienia, coś co do niedawna było nowością, dziś jest standardem. Nie wiadomo jeszcze do końca co będzie jutro. Pomysłowość ludzka nie zna praktycznie granic. Są one ciągle poszerzane przez rozwój technologii, szybkość internetu, ceny sprzętu.

W świecie muzyki kilka lat temu szczytem technologii która łączyła dostępność, jakość i przystępny koszt produkcji była płyta CD. W dobie rozwoju internetu, serwisów i urządzeń do strumieniowego przesyłania danych, niestety ten popularny nośnik stracił na znaczeniu. Jego udział w rynku nieustannie spada. Mówi się tu i ówdzie że winyl przeżywa swój renesans. Być może. Jest on synonimem luksusu, celebracji słuchania muzyki i dobrej jakości ale niestety jest też sztandarowym przykładem braku mobilności i trudności w dystrybucji.

Co zatem może zrobić młody band będący u progu kariery żeby pokazać się światu? Powiecie że może nagrać płytę i promować ją na koncertach. Owszem, macie rację. Ale czy do końca będzie podążał za trendem którym biegnie świat. Otóż nie do końca. Czasy objeżdżania Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej przez młodociany zespół Nirvana niestety już nie wrócą. Zespół jadący w trasę dobrze jeśli ma już fanów którzy czekają na jego przyjazd. Żeby Ci fani mogli w ogóle istnieć, muszą poznać najpierw zespół żeby go polubić.

Przejdźmy więc do sedna sprawy. Moim zdaniem należy się pokazać najpierw w sieci. Nie klipem, nie płytą (choć dobrze jeśli to idzie w parze) a właśnie dobrze brzmiącym koncertem zarejestrowanym na video i udostępnionym w serwisie YouTube. Żeby to zrealizować, stworzyłem cykl który nazwałem Vintage Records Outside Transmission. Granie bez ściemy, zrealizowane z dobrym jakościowo dźwiękiem i obrazem. Cóż więcej może przekonać potencjalnego fana? Moim zdaniem nic. Jeśli wykona się ten pierwszy krok, można później śmielej podejmować następne kroki takie jak long play, klip itp.

Żeby tego było mało do akcji włączył się dość duży gracz w postaci sklepu RockMetalShop.pl który to uruchomił portal RockMetalNews.pl. Dzięki bardzo dużej liczbie fanów w portalu Facebook mają bardzo dobry odbiór i szybko rosnącą popularność. Rzetelne dziennikarstwo, otwarcie na młodych i chęć ich wspierania to są rzeczy nie do przecenienia. Serwis ten postanowił publikować i promować odcinki koncertów video nagranych w Vintage Records Studio. Promocja to słowo klucz do dalszych działań.

Przemyślcie to :)

bottom of page